June 01, 2011

darah....


hello evelibodi.....

hari nie saye pi ambik darah.......untuk dijadikan sample research....haishhh...berkorban ape saje demi research!!!....gigi dah derme...laaa nie ceq dok derma darah sendiri....ala bukan banyak ponnn...3ml sajeeeeee....ngeeeeee....

ape aku buat dengan sample darah nie??....

haaaa alkesahnyeeee....research aku nie pasal ancient bone....muzium dok jumpa tulang purba,so depa nak tau la bangsa and umoq tulang nie........so darah nie aku guna nak wat method optimization untuk extract mtDNA...bile dah optimize dengan darah.....baru la aku gune method yang gempak nie dekat ancient bone.......

mtDNA nie kite leh gunakan untuk tentukan bangsa seseorang melalui mutation yang berlaku....x yah la aku terang banyak2 ek....terase mcm nak muntah...korang search la sendiri....ngeeeeeeeeeeeee.....

berkorban demi negara!!!....

No comments:

Post a Comment